5 Mart 2010 Cuma

FOURFOURTWO MART SAYISI ÇIKTI!


Ama ne sayı! Kapakta Rooney, hemen yanında Torres ile santrforluk ve gol sanatının incelikleri üzerine iki harika röportaj...Johan Neeskens'le Hiddink-Galatasaray-Fenerbahçe-Beşiktaş-Total Futbol-Van Hooijdonk ve Barcelona üzerine röportaj yapmanın (pardon sohbet etme çünkü bu kadar sıcak ikinci bir teknik adam yok sanırım) sonsuz mutluluğu bir yana,Hilal Gülyurt-Mustafa Sapmaz ortak yapımı dört yaşayan Türk futbol efsanesi Aykut Kocaman, Hakan Şükür, Feyyaz Uçar (bunu okurken sözlerini duyar gibiyim Feyyaz abi: "Tek efsane vardır o da Beşiktaş'tır, ben kimim ki efsane olacağım" diyorsun, değil mi?), Hami Madıralı ile olan sıcacık röportajlar insnaı çok keyiflendiriyor...
İşin aslı benim katkım aslında sadece çorbanın tuzu gibi bu devasa sayıda... Başta Erdem Kabadayı olmak üzere ben Fransa'da Dinar Bandosu ile konser verirken herkesin gecesini gündüzüne kattığı, Sarper Diktaş'ın geleceğin en kralından yazı işleri müdürü kıvamında ve sadece yardımcı olmak için gelen Rafet Baran Eryılmaz-Berkin Özgeneci ikilisinin 40 yıllık yardımcı editörler gibi çalıştığı ve o Türkiye Ligi'ni şereflendirmiş en iyi 50 golcü isimli dev dosyanın pırıl pırıl parladığı bir sayı...İlk kez bir sayıya bu kadar okuyucu gözüyle bakabiliyorum allaha şükür...
Altıpas kısmında Arjen Robben, Gilardino, Simon Kuper, Lineker'den Nobregillere tüyolar ve Hulk başta olmak üzere Sarper Diktaş'ın süper işleri ve FourFourTwo ekibinin gizli kahramanlarından süper versatil oyuncu U-18'in yıldızı Rafet Baran Eryılmaz'ın işleri birbirinden pırıl pırıl...

Çok az kişi bilse de bu bizim röportaj uzmanı Hilal Gülyurt gencecik bir kız üstelik de hakem... İnanmıyorsanız bu sayıdaki Fırat Aydınus röportajına mutlaka göz atın... Hilal demişken, yakında bu Burcu Esmersoygiller falan yani futbol kadınlarımız yeşil sahada kozlarını paylaşacaklar, maçın hakemi de Hilal Gülyurt olacak, söz verdi benim için birini oyundan bile atacak:)))Şaka bir yana, yeni kuşak hakemlerin aslında insanoğluinsan olduğunu Fırat Aydınus, eşi ve çocuğunun konuk olduğu sayfalarda bulabilirsiniz. Ben de kendisine özel bir şey sordum: "Fransa - İrlanda maçında Henry efendi, İrlanda'nın Dünya Kupası hakkını eliyle çaldığında siz hakem olsanız ne yapardınız? Aydınus'un cevabı muhteşem ötesi!


Tabii GOLCÜLER ÖZEL SAYISI oldu FourFourTwo mart sayısı... Ama o listedeki golcülerin en az yarısına kök söktüren bir diğer yaşayan efsane Rigobert Song da 88. sayfada adeta "En iyi hücum savunmadır" dercesine bağırıyor... Hele hele Liverpool günlerinde Carragher, Metz'de çaylakken Robert Pires'le yaşadıkları adeta son 20 yıl futbol tarihini anlamak için ders niteliğinde... Liverpool taraftarının büyük şefe yazdığı ve her adı geçtiğinde söyledikleri şarkıyı kendi ağzından söylerken duymak ise ölmeden önce gözlerimin açık gitmemesini sağlayacak en büyük tecrübelerden!

Tanju Çolak'ın favori 11'i tahmin ettiğiniz gibi tıpkı golleri misali bilinen bomba!
Grafite falan da güzel röportajlar tabii ama çocuk gözlerimle izlediğim çok çok çok çok çok sevdiğim rahmetli dedemin rehberliğinde hastası olduğum 1982 Dünya Kupası'nın Zico'lu, Socrates'li, Falcao'lu takımı kah benim kalemimden kah dedemin bana bıraktığı en büyük miras olan hatıra defterinden alıntılardan çıktı...Sahi aklıma gelmişken, yarın ya da pazar erken kalkıp rahmetlinin mezarına bir tane bırakayım bu sayıdan... Ne de olsa mart 2010 sayısı hayatımda katkıda bulunduğum en sağlam işlerden birisi...
(Mustafa Sapmaz abim, bak ben Fransa'ya çalmaya gidince daha güzel olmuş sayı; demek ki her ay gidiyim ama bir dahaki sefere inşallah Liverpool'da çalacağız Dİnar Bandosu'yla ve senin de yüksek müsaadenle!)

6 yorum:

FIRAT dedi ki...

Ali selamlar,
Gerçekten yine çok okunası bir dergi hazırlanmış.Emeği geçenlerin eline sağlık.JN röportajın müthiş.Hani sevdiğin lezzetli bir yemeği tadını çıkara çıkara yavaş yersin ya.Bir kere de okuduğum dergiler gibi değil,442 yi bir haftada okuyorum.

Chao Grey dedi ki...

Son derece ofansif bir sayı olmuş. Kapağa baksana, Rooney, Torres, gol sanatının incelikleri, Neeskens, Total Futbol... Görür görmez aklıma bu geldi valla.

ferman dedi ki...

Üstad bir de Dinar Bandosu nun albümü aldım şuan onu dinliyorum.. Aman yarabbi pazar pazar ne keyif ...
Sanırım en başta seni tanımamı sağlayan Mehmet Ayan a bi teşekkür yollamak lazım..
Bu sayı yine harika,ellerinize sağlık..

Zinedine Zidane dedi ki...

gol olup yağmış bu ayki sayı... emeği geçenlere tşkler

gkslsrt dedi ki...

Merhaba Ali abi,

Ekimde Hilal Gülyurt'la bir röportaj yapmıştım blogda. Hakem olduğunu duyduğumda/okuduğumda çok şaşırmıştım. Linki de şöyleydi; http://www.uzunpaslar.com/2009/10/bu-kez-biz-sorduk-hilal-gulyurt.html

Her zamanki gibi güzel bir sayı olmuş, tebrikler!

i love you ESES dedi ki...

Futbolun profesörü Ali abi.

Bir Eskişehirspor taraftarı olarak .Kazandığımız maçta Gs yı değilde bizim oyuncularımızı konuştuğun için çok ama çok teşekkür ederim abi.Keşke herkes senin gibi olsa abi.

Abi dergi çok harika herkesle röportaj var.Gelecek vaaden oyunculardan devamlı bahsediliyor ve futbol adına herşey.Dergiyi herkesin almasını tavsiye ediyorum.