7 Ekim 2009 Çarşamba

2009 EKİM İTİBARIYLA (BENCE) DÜNYA KARMASI ve 4-6-0


Fiziksel, ruhsal... Havalar kötü... Liverpool'un durumu kötü (Pazar günü Moda halı sahasında Eyyam United - Ortadirek FC maçına çıkarken "Nasıl koyduk ama size Ali abi" diyen Chelsea'li ile haftaya görüşeceğiz o ayrı, anlamadığı şu ki ben kazanmak için takım tutsam zaten Liverpool'u tutmazdım ama daha da anlayamadığı Liverpool'u tutmasam da onun gibi kendilerine "Kafa Avcıları" demekten hoşlanan insanlıktan çıkmış, İngiliz ve İngiliz yalakası olmayan herkese düşman olan adamların en ünlü taraftarları olduğu Chelsea'yi ölsem de asla tutmam! Everton'ı, Arsenal'i, hatta Manchester United'ı tutarım yine Rus halkından çaldığı paralarla satın alınan ırkçı holiganların takımını tutmam çünkü futbolu tutarım ben futbolu yani güzel oyunu!),
Celtic daha kötü (Rangers'a hem de Kenny Miller fırıldağından iki gol yiyerek yenilen savunmaya diyecek hiçbir şeyim yok ama işte aynı hesap ben ve benim gibiler neticeye değil haticeye aşık, ben o Chelsea'li gence anlatacağım haftaya 2. ligde sürüm sürüm süründükleri, maçlarına 5000 kişinin bile gitmediği günleri! Mick Jagger, Chelsea'li diye kendimi tutuyorum hürmetimden)

Tabii en kötü durumda annemizin takımı Beşiktaş... Ama! Zeki Demirkubuz arıyorsa, ruh kardeşliğinden bahsediyorsa, ne yazsam boş, öldükten sonra da ben hala Fevzi'nin ayağının altından kaçırdığı topa değil 70 kilo fazlası olan menajer eskisinin Beşiktaş'ı temsil etmesi ve eşini öldürecek kadar gözü dönmüş mafyayı yurt dışına kaçırırken Süleyman Seba'nın öpülesi ellerinin değdiği antetli kağıtları kullanmasına + Levent Erdoğan'a yanacağım... Eee ben yanmasam, sen yanmasan, nasıl çıkar 70 kilo fazlası olan menajer eskisinin karanlığı Seba ışığına!

Liverpool, Celtic, Beşiktaş... Ben daha karanlık günler de yaşadım... İcabında şu anda olduğu gibi bütün gün Stone Roses dinledim, icabında 15 yaş takımı maçlarına gidip kayıp geleceği aradım, buldum bulamadım ama futbolu hepsinden her şeyden çok sevdim... Bugün de trenle giderken ışıklar kesildi, ben hariç herkes panik oldu. En karanlık anlarda olduğu gibi yine cebimden çıkardığım adi cep telefonumun cılız ışığıyla bir mendile bu takımı yazdım...
Biliyorum, büyük ihtimalle şu andaki en iyi takım bu değil, herkesin takımı kendine zaten ama o anda o takım çıktı... İyi işte, siz de yazarsınız, karşı gelir güzel fikirlerinizi sunarsınız... Böylece her zamanki gibi daha güzel olur futbol... Işıklar yandığında ayaktaki çocuğun "Ali Abi, Barcelona'yı seviyorsun diye Real Madrid'li Ramos'u değil, Barça'lı Dani Alves'i koydun; sen de biliyorsun!" demesi gibi! Her gecenin bir sabahı vardır ama en güzeli her büyümeyi ısrarla reddeden iflah olmaz futbol aşığının bir ütopyası vardır, benimki de bu!
Önce oyuncuları yazdım sonra taktiği kurguladım... Bence eldeki malzemeye göre kadro kurmak en doğrusu yoksa ölümüne 4-4-2'ciyim ki en yakın zamanda Ali Ece'nin efsanevi 11'ini de yazacağım şimdilik Ekim 2009'dayız...



KALECİ
Iker Casillas: Herkes istediğini söyler ama kimse bana renkkörü diyemez asla. İspanya'nın Kenan Evren'i diktatör Franco, adi amaçları uğruna Real Madrid'i oyuncağı yapıp, Madrista moru adaletsiz bir futbol rejimi kurarken Casillas daha doğmamıştı bile. Zaten modern zamanlarda Casillas gibi ikinci bir kaleci daha doğacağını zannetmiyorum. Genç yaşlarda bugün Beşiktaş'ın bu duruma düşmesine sebep olan futbol özürlü kafaların "Yeniköy Kasabı" diyerek kaçırdığı Del Bosque'ye Casillas'ın doğuştan yeteneklerini olabilecek en usta şekilde geliştirdiği için bin kere şapka yani saç bandı çıkarıyorum. Sahi son Sevilla maçında mesela Real'in kalesinde Casillas değil de Barcelona kalecisi Valdes olsa Galacticos 2'nin hali nice olurdu? Aydınspor - Fenerbahçe maçından hallice mi? O kadar da değil ama bir kaleci takımın yarısıdır derken Valdes - Casillas arasındaki farkı da göz önünde bulundurmak gerek. Peki, ya son 10 yılda Casillas Barcelona'nın kalesinde olsa, neler olurdu? Asıl bu sorunun cevabını vermek lazım... Schmeichel 1990'ların başında Man Utd'a değil de Liverpool'a gelmiş olsa neler neler olmazdı? Teknik direktör olarak Souness'tan asla bir Alex Ferguson olmazdı ama Alex Ferguson da Schmeichel olmasa, bugünkü Alex Ferguson olamazdı... O yüzden geçen sezon Josep Guardiola sandığımızdan da efsane bir iş başardı bence...

SAĞ BEK
Dani Alves: Trendeki Real Madrid'li çocuk haksız değil. Alves mi Ramos mu çok düşündüm... Benden sonra aynı saç bandını taktı diye koymadım Alves'i... Savunma yönü çok güçlü değil, orası da kesin ama hücuma kalktığında Cafu'dan bile iyi, Cafu'dan bile izlenilesi... 1970'lerde oynuyor olsa gelmiş geçmiş en iyi sağ açıklardan birisi olurdu ama günümüz futbolunda geçer akçe hücumcu kanat bekleri... En iyisi de Alves bence çünkü en kudretli hücumları o yapıyor. Ramos? Ramos da onun kadar iyi ama birini seçmem gerekiyordu... Barça-Real diyalektiğinden çok Brezilyalı olduğu için Cafu kontenjanından soktum, eee arkası tarihi açıdan o kadar sağlam ki!

SOL BEK
Zhirkov: Aslında ilk önce Gareth Barry'yi yazmaya karar verdim ama sonra Alex Ferguson'un dediği aklıma geldi: "Bir oyuncudan maksimum verim almak için onu en rahat ettiği en sevdiği bölgede oynatacaksın. Böylece 11 oyuncuyu en sevdiği yerde oynatırsan takımın tamamından maksimum verim alırsın. İyi bir teknik direktör sadece elindeki oyunculardan en iyi verim almayı başaran kişidir, gerisi teferruat aslında... Football? Bloody **** hell!" Zaten bu sezon en büyük korkum Zhirkov'un Hiddink yönetimindeki Rusya'da Euro 2008'deki gibi oynaması. O zaman yandık işte, bizim Liverpool Chelsea'yi asla yakalayamaz!

STOPER
Puyol: Belki ondan daha yetenekli stoperler var mesela Rio Ferdinand'ı koysan orta sahada da süper performans sergiler ki Alex Ferguson bir ara bunu yapıp yüksek verim almıştı ama Puyol futbolun asla sadece futbol olmaması bağlamında yaşayan efsane bence! Bir an kendimi düşünüyorum, sabahlara kadar rüyamda Beşiktaş'ın santrforu olduğum dünyanın en güzel rüyalarını... Hala yılda bir kez görüyorum o en güzel rüyayı... Önce namağlup şampiyon oluyoruz, ne de olsa ortaları Rıza Çalımbay yapıyor! Kalede Zafer Öğer, sağ bekte Recep Çetin var... Sonra Liverpool'a transfer oluyorum, Kewell, Gerrard, Fowler, Ali Ece... Daha sonra annem geliyor sabah olmuş, işe geç kalıyorum, üstüm açık yatmışım üşüyorum... Gözlerimi açınca Puyol'u görüyorum, elinde 2006 Şampiyonlar Ligi kupası... İçim ısınıyor, bütün çocukluk rüyalarını gerçekleştirmiş büyük bir kaptan... Pazar gününü beklemeye başlıyorum Eyyam United - Ortadirek FC arasındaki Moda derbisini... En azından her pazar saat 7-8 arası kendi çapımda Beşiktaş ve Liverpool'un santrforuyum!

STOPER
John Terry:

MAF'la coşup o dönemin Messi'sinin Fenerbahçeli Rıdvan Dilmen olduğunu kabul etmem, gizli gizli Fenerbahçe maçlarına gitmem gibi işte... Adam Chelsea'nin kaptanı ama Chelsea'nin Bülent Korkmaz'ı, Puyol'u, McGrath'ı... Yanlış zamanda yanlış takımda ama olabilecek en doğru adamlardan birisi...

ÖNLİBERO
Xabi Alonso:
Kesinlikle daha sert, daha verimli, taktiksel açıdan çok daha iyileri var ama onu izlemek bambaşka bir şey. Bir tutam Guardiola zekası, bir tutam Jan Molby zerafeti, bol miktarda Jose Mari Bakero inatçılığı... Benitez efendi çok arayacak seni... Bir bize sorsa ne kadar arıyoruz o önliberoların atletik güç yığını olduğu hatice fakiri dönemde Alonso'nun ayağıyla her topa elmasa dokunur gibi dokunduğu eşsiz anları...

SAĞ İÇ
Gerrard:
Hıncal Uluç FourFourTwo röportajında "Zidane mı? Gelmiş geçmiş ilk 100 futbolcu arasına bile koymam" demişti büyük usta Zidane için (İnanıyorum ki 1998'de Fransa'da olup rengimiz esmer diye bize selam vermeyen beyaz Fransızların Zidane'dan sonra bize nasıl selam vermeyi başladıklarını görseydi böyle düşünmezdi). Ama Zidane, "En iyisi Gerrard" diyorsa ben en kırmızısından 10000000 vuruş futbol masalları da yazsam Zidane'ın üç kelimesinin yanında beş para etmez...

OYUN KURUCU
Xavi:
Edebiyatta Lorca, resimde Picasso, müzikte Rodrigo, futbolda Xavi... Windows Media Player kadar gösterişli, winamp kadar işlevsel, real player kadar tepeden tırnağa kalite... Bilgisayar programcıları bile Xavi kadar mükemmelini yaratamadılar... Anne babasını incelemek, klonlamak, sırf Xavi'nin babasının meyvelerinden dünya futbolcu spermi bankası kurmak gerek... İddia ediyorum FIFA 99'da tüm özellikleri 100 üzerinden 100 olan sanal oyuncu bile top kaptırır ama Xavi asla kaptırmaz! 2009 Devler Ligi finalinden sonra ne demişti Alex Ferguson: "İki takım arasındaki fark mı? Sanırım Xavi ve Iniesta ilk oynadıkları mahalle maçında bile topu hiç kaptırmamışlardır!"

SOL İÇ
Iniesta:

Xavi - Iniesta ikilisinini orta sahada mükemmel ötesi ortaklığını başka futbolcularla karşılaştırmak zor benim için... İşte Mick Jagger - Keith Richards, John Lennon - Paul McCartney, Ian Brown - John Squire, Cahit Berkay - Engin Yörükoğlu, Kemal Sunal - Halit Akçatepe misali...

PATLAYICI SERBEST FORVET
Messi:

Açık ara dünyanın en iyisi. Aslında C. Ronaldo da yetenekleri açısından ona yakın ama her şekil Messi benim için. Maradona'nın reenkarnasyonu değil sadece, Maradona'nın yeteneği Cruyff'un zekası ve oyun vizyonu, Dalglish'in takım oyunculuğu bir arada... Good, better, Best... Böyle giderse Pele good, Maradona better, George Best, MESSİ! olacak gibi... Best dedim, inanamıyorum... Hayatımda Best'i sadece Syd Barrett'la karşılaştırmıştım...

PATLAYICI İKİNCİ FORVET
C. Ronaldo:
Messi kadar sevimli ve sevilesi değil... Efsaneler kendilerini yere atmazlar bence... İnşallah onu da bırakacak... Aslında Torres'i koyardım Liverpool gözlerimle ama Real'e gittikten sonra Man Utd'a toz kondurmadı ya... Yanlış görmüşüz bugüne kadar, o kadar da değilmiş... Ayrıca La Liga da ayrı güzel oynuyor... İzlemeye devam, aynen devam etmesi gerek Torres ısınıyor:))

YEDEKLER:
Shay Given: Futbol tarihinin hakkı en az ödenmiş kalecisi... Zamanında Liverpool'a gelmiş olsaydı mesela o zamanlar "calamity" olan James yerine o olsaydı, ne 20 yılı 20 maç bile beklemezdik. Bir gitti, Newcastle düştü... Çok acı insanın değerinin gidince anlaşılması... İrlanda 2010 Dünya Kupası'na inşallah katılır, sadece Given'ın nasıl efsanevi bir kaleci olduğunu herkes görsün yeter bana...

Gareth Barry: Aston Villa taraftarı kızmakta haklı biraz... O kadar sevdiler aşık oldular ki şimdi de o kadar nefret ediyorlar... Kesik yemesinin sebebi hem sol bek oynamak istememesi hem de Alonso'ya gönül borcumuz... Tabii bir de "Liverpool'a gitmek istiyorum" diye kazan kaldırıp şeyhler Man City'yi alınca Manchester'ın mavi yakasını seçmesi de kızağa çekilme sebebi. Yoksa İngiltere'nin Emerson'u oldu bile, Capello bir adamı bu kadar tutuyorsa onda bizim göremediğimiz bir şey vardır mutlaka!

Torres: Şimdi 11'e koysam C. Ronaldo'nun yerine "Liverpool'lu Ali Ece adamını kayırdı" dersiniz, gol atamayınca "Manevi oğlum" olur falan... Ayrıca modern zamanlarda yedek kulübesi çok güçlü olmalı. Takıma bak, Torres sonradan giriyor ve saçma sapan bir Benitez rotasyonundan dolayı değil!

Kaka: Sürekli "ben İsa'ya aitim, para için bir yere gitmem" deyip bir günde Milan'ı satarsan ben de sana "İsa'ya ve Perez'in paralarına ait olduğun kadar yedek kulübesine de aitsin" derim, başım sıkışınca da kurtarıcı olarak sahaya sürerim.

Rooney:
Twitter'a o "hindi" muhabbetini yazmayacaktın. Bir kere hiç komik değil, ikincisi "Two size" yazacak kadar saçmalayabilen Türk skor basının durumuna düştün... İlk şans verdiğimde Chelsea'ye 5 tane at, forma senin o ayrı!

Yarı şaka yarı ciddi tabii... Ama hala ışıklar kesildiğinde futbol beni aydınlatıyorsa, göründüğü kadar karanlık değil o zaman her şey...
Ayrıca bu kadroya bakınca artık günümüz futbolu cidden orta sahada oynanıyor ve 4-6-0 acı ama yadsınamaz bir gerçek. Çünkü artık en iyi, en pahalı futbolcuların hepsi orta saha... Yine de bu pazar Moda derbisinde Niall Quinn formamla kayıp pivot santrforlar çağı nostaljisine devam. Olur da gelip izlerseniz sakın "Konuştuğun kadar oyna bakalım" demeyin! Konuştuğum kadar oynayabilseydim Liverpool'da oynardım, Beşiktaş bu halde olmazdı... Son sözüm yarı şaka yarı ciddi yine ama bu halimle bile Nobre'nin kaçırdıklarını kaçırmıyorum (Kaçırdığı o akıl almaz golleri eliyle atmaya çalışmasaydı yine de biraz olsun severdim Nobre'yi, Nartallo'yu bile özlediğim anlar olur Haydarpaşa'dan Erenköy'e giden karanlık bir trende futbolun sonsuz ışığıyla ruhumu biraz olsun aydınlatırken!)

35 yorum:

pclion dedi ki...

Takımda ciddi bir kondisyon problemi var yalnız, acil el atmalı...

صياح الفقراء dedi ki...

An itibari ile kuracagim dunya karmasi su sekilde olurdu. Ronaldo secimi biraz duygusal bir secimde olsa vazgecemiyorum bir turlu bu adamdan.

Casillas
Maicon
Vidic
Terry
Evra
Kaka
Gerrard
Iniesta
Essien
Messi
Ronaldo Luis Nazario De Lima

arda umut dedi ki...

Ali Ece güzel adamsın vesselam, bizden birisin, mahalle çocklarını toplayıp maç yapan, dışarda kalanları da bir şekilde oyuna dahil eden adamsın. Takımının kalecisine "sakın kaleyi küçültme ha" diyen adamsın. senin gibi adamlar genelde beşiktaşlı olur zaten. iyiki de olur.

arda umut dedi ki...

Ali Ece güzel adamsın vesselam, bizim mahalleden birisin, çocuklaı toplayıp sokakta maç yapan adamsın, kendi kalecine "sakın kaleyi küçültme ha"yı tembihleyen adamsın, maçın dışında kalanı bir şekilde oyuna dahil adamsın. İyiki Beşiktaşlısın

arda umut dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ukkan dedi ki...

ronaldo'yla alves'in yerlerine başkalarını koyarsan sempati ligini namağlup götürür senin takım.

Queram dedi ki...

cristiano ronaldo dışında bence de budur.. lampard'ı gözlerim aradı ama iniesta ve xavi'yi bozmak olmaz.. bu arada cm 2001-2002 ne güzel oyundur ya.. hala oynarım..

Jean-Pierre dedi ki...

. Krul

jagielka mellberg
johnson ian harte

ernst

gerrard källström

guðjohnsen lee chung-yong

torres

.benimde böyle olur sanırım,şuanki faal futbolcular içinde..

alpibjk dedi ki...

Abi bu nasıl bir yazı ya yemin ediyorum seviyorum seni yıllardır ilgileniyorum hastasıyım bu oyunun sporun her dalının , tarz olarak hiçbir yazarı düzenli takip etmiyorum hiçbirini yakın bulmuyorum kendime hepsinde kendimce bir eksik yan buluyorum ama bu yazı ne abi hakkaten kendine hasta ediyosun insanı.. Gerçekten senin Beşiktaş ve futbol sevginde kendimi babamdan gördüğüm Beşiktaşlılığı görüyorum :)

Sen ve senin gibi olmaya çalışan bizler olduğu sürece Beşiktaş'a hiçbirşey olmaz..

son olarak harbiden kralsın :)


Koy dedin koydum abi :)
Forza Ali Ece :P

atigol dedi ki...

benm derdim baska o blogdan bu bloga giderken bu yazıya denk geldm ama gözler kapanyr takip izle butonuu bulamdm bir türlü yorum yaptm yrn okurm umarm dönüp :)

jason55 dedi ki...

form durumuna göre bence genel olarak seçimler doğru.ama Ali Ece den ben şahsen 4-3-3 beklerdim.Tabi bi de alves yerine ramos u tercih ediyorum sanki daha az çirkef gibi:)

Tartavuz dedi ki...

Kesinlikle Torres(imiz) girer bu takıma varsın liverpool'lu kontejanından olsun :).. Yazıyı okuyunca dertlendim ama xabi alonso yu göndermek biz istemedik ki.. Offf Off ne olacak bu Liverpool. -Fakat sir bizim rakibimiz Liverpool dedi - Tek ümidim onun bizden çok çok çok daha iyi futbolu bilmesi.. Madrid'i tutan biri olarak çakma ronaldo çıksın torres girsin diyorum tekrar, son olarak :)

Arkhe dedi ki...

Kadro yapasım geldi;

Casillas
Maicon-Puyol-Terry-Evra
Essien
Gerrard-Xavi-Iniesta
Messi-Drogba

Overdrive dedi ki...

Mick Jagger in bir röportajında "pek futbol takip etmediğini ama ender olarak arsenal maçlarına gittiğini" söylediğini hatırlıyorum.

Gereksiz bir bilgi olarak sunarım.

Kerem Akbaş dedi ki...

Başka bir 11 yapıp şapkadan tavşan çıkartmaya gerek yok.

Eline sağlık.Ama Real'li çocuk haklı..

Adsız dedi ki...

abi chelsea yorumu olmamış be...
sonuçta üzülüyor insan fikirlerine değer verdiği bir insandan bunu duyunca...
Ali

jairzinho dedi ki...

ibrahimoviç yok.bence ileri üçlü c.ronaldo-messi-ibrahimoviç olmalı.orta üçlü:xavi-iniesta-gerrard
geri dörtlü:sağda maicon.ortada ferdinand-terry-solda evra.

bu 11 in fizik gücüde hayli iyi. rüya takım.

Adsız dedi ki...

RONALDO Nazario de Lima

kaka'

kewell QUARESMA
redondo gerrard


r.carlos baresi ferdinand cafu
schmeichel

frentzen dedi ki...

Yazıyı okurken Al Pacino'yu izler gibi keyif aldım. Sağbek falan önemli değil... Ama kalede Buffon,defansta Ferdinand(Terry'den hızlı,Puyol'dan güçlü)ve en ileride İbrahimoviç olmalıydı :)

Tufan dedi ki...

Biraz duygu biraz da mantık bulunduran 11. Çoğuna katılıyorum. İşte benim 11 im. Casillas/S.Ramos-Ferdinand-Puyol-Zhirkov/Xavi-Gerard-İniesta/Kaka-Messi-İbrahimovic

jairzinho dedi ki...

kaka yı unutmuşum:) iniesta yı çıkarıyorum.yedekte otursun biraz.onun yerine kaka yı koyuyorum.orta üçlü kaka-xavi-gerrard olacak.budur.

jairzinho dedi ki...

kaleye de şöhretsiz ama yetenekli bordeaux dan Cédric Carrasso geçebilir.

shenem dedi ki...

keşke snin verdiğin sıfatlarla yaşasaydı bu çimler ah yha..
he bir de c.ronaldo konusunda ayrıca katılıyorum sana, nerdee messi'nin direnci onda? maçlarda verdikleri resim olarak benim gördüğüm messi daha bi avrupa sineması gibi, ronaldo hollywood:P

hakki dedi ki...

abi evde bi yerlerde CM01/02 cdsi vardı en iyisi ben onu bulayım. FM09 falan yalan oluyor bu yazıları okudukça, insan eski günleri arıyor tabii.
Casillas ve sonrası hakikaten güzel bir 11 olmuş. ama yine de bir target man gereklidir derim :) yorum yapmadan olmaz...

Jordi Metal dedi ki...

kaka'nın olmamasına içerlemedim dersem yalan olmaz

Adsız dedi ki...

Bence Giggs de olmaliydi iyi bir yedek olarak :D Ama sanirim bu liste sadece kariyerinin zirvesindeki oyunculardan yapilmis.

hakki dedi ki...

Buffon

J.Zanetti--Stam--Cannavaro--R.Carlos

Beckham--Zidane--Gerrard--Giggs

L.Ronaldo(Gerçek 9) - Fowler

benim de naçizane efsane 11'im...

hüseyin dedi ki...

buffon
maicon r.ferdi mellberg chiellini

xavi iniesta

messi gerarrd babel

torres ibrahimoviç

chiellini her ne kadar defans ortasıda oynasana sol beke koyduk...

Redman dedi ki...

George Best - Syd Barrett benzetmesi mukemmel.

Nacizana 11'imi de ekleyeyim:

Casillas
Maicon-Puyol-Vidic-Evra
Cambiasso
Xavi-Iniesta
Rooney-Torres-Messi

Selamlar,

Alp

Adsız dedi ki...

bence kadroböyle olmalı
Casillas
Puyol
Terry
Sergıo Ramos
Dani Alves
Xavi
Gerard
Kaka
Iniesta
Messi
C.Ronaldo

buliwyf dedi ki...

buffon
cafu cannavaro nesta r.carlos
figo zidane davids nedved
del piero orj ronaldo

bilal tatoğlu dedi ki...

ali abi kaynak bildirerek 2009 EKİM İTİBARIYLA (BENCE) DÜNYA KARMASI ve 4-6-0 yazını fmlegend adlı forumumuzda paylaşabilirmiyim?

Ali Ece dedi ki...

Sevgili Bilal
Tabii ki seve seve hatta guru duyarım

bilal tatoğlu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bilal tatoğlu dedi ki...

Teşekkür ederim efsane CM-FM'ci :) FMLegend.com'da biz fmciler olarak senin paylaşımlarını görmek istiyoruz umarım bizi kırmaz o sihirli kaleminden bir iki satır bizim için karalarsın bol kupalı günler :)